Update defect WKO
06-01-2025
Updatebericht
Beste bewoner,
Met dit bericht informeren we u over de status aangaande de levering van warmte.
Afgelopen periode
De afgelopen periode is de levering van warmte uit de back-up installatie helaas niet 100% vlekkeloos verlopen. We blijven eraan werken om deze levering stabieler te krijgen. Zo is er onder andere reeds een nieuwe (zwaardere) brander in één van de back-up ketels geïnstalleerd. Ook is er een tweede onderweg voor een van de andere ketels en wacht we op de levering van een zwaardere elektrische ketel om bij te kunnen springen indien nodig.
Oorzaak storing
Inmiddels is er meer bekend over de oorzaak van de oorspronkelijke storing waardoor de WKO-installatie is uitgevallen. De WKO-installatie maakt gebruik van zogenaamde WKO-bronnen. Deze bronnen bevinden zich op 125 tot 195 meter onder de grond. Ondanks de nodige voorzorgsmaatregelen zijn deze bronnen verstopt geraakt. Dit heeft waarschijnlijk kunnen gebeuren door een defect onderdeel in de installatie.
Plan van aanpak
We hebben inmiddels voldoende inzicht in de storing kunnen krijgen om een plan van aanpak te kunnen maken. Helaas is dit een storing die niet in een paar dagen is op te lossen, maar we denken de levering al wel op korte termijn zover te kunnen herstellen dat er zo goed als geen onderbrekingen meer plaats zullen vinden. Het plan van aanpak is al volgt:
- Deze week zal er een deel van de functie van de bronnen hersteld worden. Dit lost het probleem niet op, maar zal er wel voor zorgen dat de levering volledig hersteld wordt waardoor de klachten zullen verdwijnen.
- Tevens zal deze week de tweede zwaardere brander geleverd en geïnstalleerd worden waarmee de back-up capaciteit vergroot wordt.
- Als beide hierboven beschreven acties gelukt zijn zullen we begin volgende week een meting doen om te zien of er woningen zijn waarbij er, naast het collectieve probleem, een individueel probleem speelt dat losstaat van de collectieve storing. We ontvangen momenteel veel meldingen van bewoners die denken dat er in hun woning ook een individueel probleem los van collectieve storing speelt. Het is voor ons op dit moment niet mogelijk om te filteren waar dit daadwerkelijk het geval is. Vandaar dat we hiervoor begin volgende week een meting gaan doen. U hoeft hiervoor niet thuis te zijn en zult hier niets van merken. Wij kunnen dit op afstand meten. Indien wij in uw woning een storing aan de individuele installatie constateren nemen wij contact met u op. U hoeft hier zelf geen actie op te ondernemen.
- Het definitieve herstel van de bronnen is een complexe operatie waarvoor wij reeds zijn begonnen met de voorbereidingen. De complexiteit zit onder andere in de vergunningen die hiervoor benodigd zijn en de afstemming met verschillende instanties. Wij hopen het definitieve herstel dit voorjaar uit te kunnen voeren.
Communicatie
Wij krijgen op dit moment veel klachten over de communicatie vanuit onze klantenservice. Wij snappen deze klachten en deels zijn deze ook terecht. Echter is onze klantenservice nog steeds permanent overbelast en niet in staat om op elke klacht individueel te reageren. Vandaar dat wij u met deze mail gezamenlijk informeren. Daarnaast richten wij ons voor nu volledig op de technische vragen. Administratieve zaken zoals het wel of niet compenseren van de gebrekkige levering worden in een later stadium behandeld.
Soms merken wij dat de begrijpelijke frustratie over deze vervelende situatie zich tegen de medewerkers van de klantenservice begint te richten. Ondanks dat wij begrip hebben voor deze frustraties vragen wij u toch om deze niet op onze medewerkers af te reageren. Zij zijn er voor u en hebben zelf weinig invloed op de situatie.
Wij hebben het verzoek gekregen om u vaker gezamenlijk te informeren. Wij zullen vanaf heden dan ook vaker een update versturen. Wij verzoeken u vriendelijk niet op deze mail te reageren.
Wij danken u hartelijk voor uw geduld met deze situatie.
Team WarmAanHetIJ
Warm aan het IJ 3.1 - Archief
Serviceberichten
- Update 13-01-202513 januari 2025Update 13-01-2025 13-01-2025. The twins, Jacoba en The […]
- Update urgente storing10 januari 2025Urgente storing 10-01-2025 10-01-2025. The twins, Jacoba en […]
- Update Urgente storing 10/01/’2510 januari 2025Urgente storing 10-01-2025. Urgente storing, The twins, […]
- ACM tarieven 20256 januari 2025ACM Tarieven 2025 23-12-2024 De ACM-tarieven voor 2025 zijn […]
- ACM tarieven 202523 december 2024ACM Tarieven 2025 23-12-2024 De ACM-tarieven voor 2025 zijn […]
- 17-06-’24 koeling WKO17 juni 202417-06-’24 Koeling WKO 17-06-2024 Geachte lezer, […]
- 03-06-’24 koeling WKO3 juni 202403-06-’24 Koeling WKO 03-06-2024 Geachte lezer, […]
- Levering koeling WKO31 mei 2024Levering koeling 31-05-2024 Geachte lezer, Wegens het […]
- Levering WKO27 mei 2024Levering WKO 27-05-2024 Geachte lezer, Wegens het actuele […]
- Levering vanuit WKO8 mei 2024Algemeen 08-05-2024 Geachte lezer, Wegens het actuele weer […]
- Algemeen30 april 2024Algemeen In het project WKO AHIJ 3.2 HLM B.V. wordt warmte- […]
- Algemeen27 februari 2023Algemeen In het project WKO AHIJ 3.2 B.V. wordt warmte- […]
- Algemeen15 april 2022Algemeen In het project WKO AHIJ 3.2 B.V. wordt warmte- […]
Technische berichten
- 06-01-2025 Update Storing6 januari 2025Update defect WKO 06-01-2025 Updatebericht Beste bewoner, […]
- Storing WKO 12-12’242 januari 2025WKO 24-12-’24 24-12-2024 beste bewoners, Vandaag is […]
- 20-12-24 Storing WKO20 december 2024Storing WKO 12-12-’24 20-12-2024 Updatebericht Beste […]
- Storing WKO 12-12’2412 december 2024Storing WKO 12-12-’24 12-12-’24 Beste, […]
- 26-09-’24 Koudelevering gestopt26 november 2024Onderbreking in de levering van warmtapwater en […]
- 26-09-’24 Koudelevering gestopt26 september 202426-09-’24 Koudelevering gestopt 26-09-2024 […]
- levering koeling 17-09-’2417 september 2024Levering koeling Levering koeling Voor de beschikbaarheid […]
- Koudelevering gestopt12 september 2024Koudelevering gestopt 12-09-2024 Overschakeling naar warme […]
- Levering koeling30 april 2024Levering koeling 30 April 2024 In verband met de hoge […]
- Gepland onderhoud WKO5 februari 2024Facturatie binnen installatie 05-02-2023 Geachte lezer, […]
- Tarieven 20242 januari 2024Tarieven 2024 1-1-2024 De tarieven 2024 vind je onder […]
- Facturatie binnen installatie12 december 2023Facturatie binnen installatie 07-07-2023 Beste bewoner, […]
- Koudelevering gestopt11 december 2023Koudelevering gestopt 03-10-2023 Overschakeling naar warme […]
- Storing 9 december9 december 2023Storing in warmte levering 09-12-2023 Storing in warm water […]
- Facturatie binnen installatie7 juli 2023Facturatie binnen installatie 07-07-2023 Beste bewoner, […]
- levering koeling7 juni 2023Levering koeling Levering koeling Voor de beschikbaarheid […]
- Voorbereiding koelseizoen11 mei 2023Voorbereiding koelseizoen 11 mei 2023 Voorbereiding […]
- App klantenportaal27 februari 2023Nieuw: App klantenportaal 8 december 2022 App […]
- 20 jan. 14:00 uur – UPDATE: STORING AAN DE CENTRALE VERHOLPEN19 januari 2023Storing centrale opgelost 20 januari 2023 14:00 uur UPDATE […]
- Gepland onderhoud op 19 januari12 januari 2023Gepland onderhoud WKO installatie op donderdag 19 januari […]
- Nieuw: App klantenportaal19 december 2022Nieuw: App klantenportaal 8 december 2022 App […]
- Koudelevering gestopt21 september 2022Koudelevering gestopt 21 september 2022 Overschakeling naar […]
- Update: Storing verholpen levering warm tapwater21 september 2022Storing levering warm tapwater verholpen 21 september 2022 […]
- Koeling met extreme hitte19 juli 2022Koeling met extreme hitte Wij houden een extra oog op onze […]
- Levering koeling17 juni 2022Levering koeling Levering koeling Het systeem is […]
- Onderhoud – donderdag 2 juni 20221 juni 2022Onderhoud Donderdag 2 juni tussen 8.00 en 12.00 vindt er […]